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TEST: 17EXLORENZ3D-C

category

status

Compilation and execution results for Windows (first) and Mono (second)
PASSED Compiler: 1.2.8.0
Date, time: 2010.08.06, 18:06
Compilation: SUCCESS
Execution: NOT RUN
PASSED Compiler: 1.2.8.0
Date, time: 2010.08.06, 22:22
Compilation: SUCCESS
Execution: NOT RUN
(0, 0) Assembly reference not resolved: System.Configuration, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a.

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 (*                                                                                        *)  
 (*                                 Dynamics3D                                             *)  
 (*                                                                                        *)  
 (******************************************************************************************)  
 (******************************************************************************************)  
 module Dynamics3D;  
   
      import System;  
   
      type {publicref} Vector = array {math} 3 of real;  
   
      definition {public} Particle;  
           var {public}   
                dt, t, tMax : real;  
                x : Vector;  
           var {private}   
                x1, k1, k2, k3, k4 : Vector;  
             
           procedure {public} f (t0 : real; x0 : Vector): Vector;   
           procedure {public} Connect (x0, y0 : Vector);   
      end Particle;  
   
 end Dynamics3D.  
   
 (******************************************************************************************)  
 (******************************************************************************************)  
 (*                                                                                        *)  
 (*                                 Graph3D                                                *)  
 (*                                                                                        *)  
 (******************************************************************************************)  
 (******************************************************************************************)  
 module Graph3D;  
   
      import System.Math as Math, Dynamics3D;  
   
      const arc = 0.01745;  
   
      type {publicref} Vector = array {math} 4 of real;   
      type {publicref} Matrix = array {math} 4,4 of real;  
   
      procedure {public} Hom (x : Dynamics3D.Vector): Vector;  
           var  
                VRes : Vector;  
           begin   
                VRes[0..2] := x;  
                VRes[3] := 1.0;  
                return VRes;  
           end Hom;  
   
      procedure {public} Unhom (x : Vector) : Dynamics3D.Vector;  
           var  
                VRes : Dynamics3D.Vector;  
           begin   
                VRes := x[0..2] / x[3];  
                return VRes;   
           end Unhom;  
   
      procedure {public} Trans (v1, v2, v3 : real) :  Matrix;  
           var  
                MRes : Matrix;  
                i : integer;  
           begin  
                MRes := [[1., 0., 0., v1],   
                           [0., 1., 0., v2],   
                           [0., 0., 1., v3],   
                           [0., 0., 0., 1.]];  
                  
                return MRes;  
           end Trans;  
   
   
      procedure {public} RotX (phi : real) : Matrix;  
           var   
                c, s : real;  
                MRes : Matrix;  
           begin  
                c := Math.Cos(arc*phi);   
                s := Math.Sin(arc*phi);            
                MRes := [[1., 0., 0., 0.],   
                           [0., c, -s , 0.],   
                           [0., s, c  , 0.],   
                           [0., 0., 0., 1.]];  
                return MRes;  
           end RotX;  
   
   
      procedure {public} RotY (phi : real) : Matrix;  
           var   
                c, s : real;  
                MRes : Matrix;  
           begin  
                c := Math.Cos(arc*phi);   
                s := Math.Sin(arc*phi);                 
                MRes := [[c , 0., s , 0.],   
                           [0., 1., 0., 0.],   
                           [-s, 0., c , 0.],   
                           [0., 0., 0., 1.]];  
                return MRes;  
           end RotY;  
   
   
      procedure {public} Proj (left, right, bottom, top, near, far : real) : Matrix;  
           var  
                MRes : Matrix;  
           begin  
                MRes := [  
                           [2*near / (right-left), 0., (right+left) / (right-left), 0.],  
                           [0., 2*near / (top-bottom), (top+bottom) / (top-bottom), 0.],  
                           [0., 0., -(far+near) / (far-near), -2*far*near / (far-near)],  
                           [0., 0., -1., 0.]];  
   
                return MRes;  
           end Proj;  
   
 end Graph3D.  
   
   
   
 (******************************************************************************************)  
 (******************************************************************************************)  
 (*                                                                                        *)  
 (*                                 Lorenz3D                                               *)  
 (*                                                                                        *)  
 (******************************************************************************************)  
 (******************************************************************************************)  
 module Lorenz3D;  
      import   
           Dynamics3D, Graph3D;  
   
      const VW = 600; VH = 600; asp = 800.0/700.0;       
   
      var {public}   
           MainCamera: Camera;  
   
 (******************************************************************************************)  
 (*                                 Camera                                                 *)  
 (******************************************************************************************)  
      type {publicref} Camera = object (zm0, d0, azim0, elev0,  
                left0, right0, bottom0, top0, near0, far0 : real)  
           var   
                M : Graph3D.Matrix;  
                left, right, bottom, top, near, far, zm, d, azim, elev : real;  
   
           procedure {public} Move (dazim, delev, dd : real);  
                begin  
                     azim := azim + dazim;   
                     elev := elev + delev;   
                     d := d + dd;  
                     M := Graph3D.Proj(left, right, bottom, top, near, far)  
                       * Graph3D.Trans(0.0, 0.0, -d) * Graph3D.RotX(elev)  
                       * Graph3D.RotY(-azim) * Graph3D.Trans(0.0, 0.0,- zm)  
                end Move;  
                  
           procedure {public} GetAzim : real;  
           begin  
                return azim;  
           end GetAzim;  
            
          procedure {public} GetElev : real;  
           begin  
                return elev;  
           end GetElev;  
             
           procedure {public} GetD : real;  
           begin  
                return d;  
           end GetD;  
                
           procedure {public} Map (x : Dynamics3D.Vector) : Dynamics3D.Vector;  
                begin   
                     return Graph3D.Unhom(M * Graph3D.Hom(x))  
                end Map;  
   
           begin  
                zm := zm0;   
                d := d0;    
                azim := azim0;   
                elev := elev0;  
                left := left0;   
                right := right0;   
                bottom := bottom0;   
                top := top0;  
                near := near0;   
                far := far0;   
                Move(0.0, 0.0, 0.0);  
          
      end Camera;  
   
   
 (******************************************************************************************)  
 (*                                 LorenzParticle                                         *)  
 (******************************************************************************************)  
      type {publicref} LorenzParticle = object (p0, r0, c0, dt0, tMax0 : real;  
                     x0 : Dynamics3D.Vector) implements Dynamics3D.Particle  
           var   
   
                p, r, c: real;  
                  
           var {public}   
   
        
           procedure {public} f (t0 : real; x0 : Dynamics3D.Vector): Dynamics3D.Vector implements Dynamics3D.Particle.f;  
                var  
                     VRes : Dynamics3D.Vector;  
                begin  
                     VRes := [-p*x[0] + p*x[1],   
                                -x[0]*x[2] + r*x[0] - x[1],   
                                x[0]*x[1] - c*x[2]];  
                     return VRes;  
                end f;  
          
           procedure {public} Connect (x0, y0 : Dynamics3D.Vector) implements Dynamics3D.Particle.Connect;  
                begin   
                       
                end Connect;  
            
          procedure {public} Process;  
                var  
                begin   
                     t := 0.0;  
                     while t <= tMax do  
                          k1 := f(t, x);  
                          k2 := f(t + dt/2, x + dt/2 * k1);  
                          k3 := f(t + dt/2, x + dt/2 * k2);  
                          k4 := f(t + dt, x + dt * k3);  
                          x1 := x + dt/3 * (1/2 * k1 + k2 + k3 + 1/2 * k4);  
                          Connect(x, x1);   
                          x := x1;   
                          t := t + dt;  
                     end;  
                end Process;     
                     
           begin  
                   
                p := p0;   
                r := r0;   
                c := c0;  
                dt := dt0;   
                tMax := tMax0;   
                t := 0.0;   
                x := x0;  
             
      end LorenzParticle;  
   
   
      procedure {public} Initialize;  
      begin  
           MainCamera := new Camera(25.0, 120.0, 20.0, 20.0, -0.27, 0.27,  
                     -asp*0.27, asp*0.27, 1.0, 1000.0);       
        
             
      end Initialize;  
        
   
      procedure {public} Simulate;  
           var   
                lp: LorenzParticle;  
                xcur: Dynamics3D.Vector;   
                p, r, c, dt, tMax: real;  
                  
           begin       
                  
                  
                p := 10.0;   
                r := 28.0;   
                c := 8/3.0;  
                dt := 0.001;   
                tMax := 100.0;  
                  
                xcur := [15., -10., 10.];  
                lp := new LorenzParticle(p, r, c, dt, tMax, xcur);  
                lp.Process;  
                  
                xcur := [16., -11., 9.];  
                lp := new LorenzParticle(p, r, c, dt, tMax, xcur);  
                lp.Process;  
                  
                xcur := [17., -12., 8.];  
                lp := new LorenzParticle(p, r, c, dt, tMax, xcur);   
                lp.Process;  
                  
                  
                  
           end Simulate;  
   
 end Lorenz3D.  
   
   
 (*************************************************************************  
 Lorenz attractor simulation (using runge-kutta algorithm).  
   
 The Lorenz attractor, named for Edward N. Lorenz, is a fractal structure   
 corresponding to the long-term behavior of the Lorenz oscillator.  
 The equations that govern the Lorenz oscillator are:  
 dx/dt = p(y - x)    
 dy/dt = x(r - z) - y  
 dz/dt = xy - cz  
   
 The following parameters' values are used in simulation:  
 p := 10;   
 r := 28;   
 c := 8/3;  
   
 Method description: http://en.wikipedia.org/wiki/Lorenz_attractor  
   
 Author: Jurg Gutknecht      
 Implementation in Zonnon: Nina Gonova                   
 Last change: 08.07.2009  
 **************************************************************************)  
   
   
 (******************************************************************************************)  
 (******************************************************************************************)  
 (*                                                                                        *)  
 (*                                 Main                                                   *)  
 (*                                                                                        *)  
 (******************************************************************************************)  
 (******************************************************************************************)  
   
 module Main;  
   
 import       
      Lorenz3D;  
   
 begin  
      Lorenz3D.Initialize();  
 end Main. 

information

  • PASSED - overall positive decision about the test
  • NOT PASSED - overall negative decision about the test
  • SUCCESS - compilation / execution successful
  • ERROR - compilation failed with normal syntax or semantic error
  • ABORT - compilation failed because of an internal compiler error
  • NOT RUN - the test was not / not supposed to be executed
  • FAIL - execution failed
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